ناشنوايي و كم شنوايي

مطالب دیگر:
📎تحقیق سازمان جهانی کار📎تحقیق سازمان اداري و مالي در زمان پيامبر📎تحقیق شوراي نگهبان📎تحقیق روش بحث در کلاس📎تحقیق آموزش ضمن خدمت و آثار آن بر افزایش کارآیی نیروی انسانی در بخش دولتی📎طرح درس روزانه آموزش شنا📎طرح درس روزانه فارسی دوم ابتدایی📎تحقیق علل ضعف دانش آموزان در درس رياضي📎تحقیق فناوری آموزشی در کتب درسی فناوری آموزشی📎تحقیق مباني استاندارد و استانداردسازي در آموزش و پرورش📎تحقیق بررسی قانون گمركات📎تحقیق آموزش و پرورش📎تحقیق اثربخشي برنامه های آموزشي(مدل كرك پاتريك)📎تحقیق فلسفه تعليم و تربيت در جهان امروز📎تحقیق Learning یا یادگیری📎تحقیق انسان، علم، معنا📎تحقیق شرايط ضمن عقد يا عقد خارج لازم📎تحقیق ارزشيابي آزمون تعيين سطح مهارت‌هاي شنوايي براي كودكان📎تحقیق اختلال در نگارش دیکته در بین کودکان📎تحقیق سنجش تکوینی📎تحقیق روش ها و فنون تدریس📎تحقیق رهبری و مدیریت آموزشی📎تمیرن های دانشجویان دبیری شامل گزارش برنامه هفتگي و طرح درس📎تحقیق راهكارهاي افزايش بهره وري📎تحقیق راههای ترویج فرهنگ خلاقیت و نوآوری
تحقيق ناشنوايي و كم شنوايي|31017592|aqe
با سلام و درود خدمت خدمت شما پژوهشگر عزیز در این مطلب از سایت فایل با عنوان ناشنوايي و كم شنوايي هم اکنون آماده دریافت می باشد برای مشاهده جزئیات فایل به ادامه مطلب مراجعه نمایید .

تحقيق
متشکل از 43 صفحه ، در قالب word قابل ويرايش و اماده پرينت

بخشی از محتوا ::

كودكان ناشنوا وكم شنوا گرومتجانسي را تشكيل نمي دهند.
اولين دليل آن است كه آنها كودكاني هستند كه تمام ويژگيهاي انفرادي كودكان ديگر رادارا مي باشند. ثانيا نقصي كه دارند نيز جنبه فردي دارد.انها همگي از نوع اختلال شنوايي رنج مي برند. اما درجه شدت اين اختلال وسني كه اختلال در آن رخ داده است، نوع اختلال وعلت آن همگي هر كودك را منحصر به فرد مي سازند.اين تفاوتها همراه باعواملي ديگر معلمان ويژه را با مشكلات تازه اي روبه رو مي سازند.
نكته اي كه در اين جا يادآوري آن از اهميت برخوردار است اين است كه نقص شنوايي بر توانايي هوشي تاثيري ندارد. اما بدون درمانهاي اوليه، اين نقص مي تواند بر رشد هوشي ونحوه ارتباط كودك با خانواده وديگران تاثير بگذارد.

تعاريف
عوامل متعددي درتعريفي كه ما از نقص شنوايي به عمل مي آوريم دخالت دارند. اين عوامل عبارتنداز: شدت نقص شنوايي، سني كه نقص در آن رخ مي دهد و نوع نقص.

شدت نقص شنوايي
شنوايي را معمولا با دسي بل  كه نوعي سنجش نسبي شدت صوت است اندازه گيري وگزارش مي كنند. دي سي بل صفر نمايانگر شنوايي بهينه است. وجود نقص تا 26 دسي بل طبيعي است.از 26تا70 دي سي بل كم شنوا واز 71دي سي بل به بالا ناشنوا تلقي مي شود.
فري سينا  در تعريفي از نقص شنوايي، ابعاد فيزيكي وآموزشي آن را چنين توصيف كرده است:
شخص ناشنوا كسي است كه قدرت شنوائيش در حدي ناقص است كه فهم گفتار او از طريق گوش به تنهايي و يا به وسيله وسايل كمك شنوايي و يابدون آن را بامشكل مواجه مي سازد. شخص كم شنوا كسي است كه قدرت شنوائيش در حدي ناقص است كه فهم گفتار را ازطريق گوش به تنهايي و يا از طريق وسايل كمك شنوايي ويا بدون آن ها با مشكل مواجه ساخته اما از آن جلوگيري به عمل نمي آورد.