نقـش مراکز پـیـش دبسـتانی در رشـد هـمه جانبه کودکان

مطالب دیگر:
🔥پاورپوینت آموزش درس دهم علوم پایه ششم (خیلی کوچک، خیلی بزرگ)🔥پاورپوینت مفهوم بهره وری در سازمان ها🔥پاورپوینت تعيين و محاسبه شاخص های بهره وری در مدیریت بهره وری سازمانی🔥پاورپوینت نیروگاه کارون 3🔥خلاصه فصول نهم تا دوازدهم کتاب راهنمایی و مشاوره شغلی و حرفه ای و نظریه های انتخاب شغل شفیع آبادی🔥پاورپوینت مدل های بهره وری در سازمان🔥پاورپوینت تعاریف، شاخص ها، تجزيه و تحليل بهره وری سازمانی🔥پاسخ به پرسش مهر سال 96 رئیس جمهور حسن روحانی🔥تحقیق مهارت کاربردی در محیط شبکه های اجتماعی🔥تحقیق اعتیاد و ساماندهی معتادین حاد رها شده و پرخطر در کشور🔥شناسایی رابطه تصویر شرکت و بازاریابی رابطه مند با قصد استفاده مشتریان از خدمات بانکداری اینترنتی🔥تحقیق ارزیابی مسأله امنیت و محرمانگی درآموزش الکترونیکی🔥تحقیق آشنایی با سیستم های بیومتریک🔥تحقیق تهیه مدل کسب و کار برای سیستم🔥تحقیق روش های پاکسازی ذهن🔥تحقیق راه های پاکسازی ذهن از افکار منفی در روان شناسی🔥جزوه حل سوالات درس الکترومغناطیس آمادگی کنکور ارشد فیزیک🔥پاورپوینت مزیت رقابتی🔥تحقیق آموزشی گرافیک کامپیوتر🔥پاورپوینت اصول اخلاقی در بازاریابی🔥جزوه حل تمرین مکانیک تحلیلی کارشناسی به همراه حل مسائل🔥پاورپوینت اصول گودبرداری و سازه های نگهبان🔥مقاله ترجمه شده با عنوان نقش بازاریابی رسانه ای دیجیتالی و اجتماعی در رفتار مشتری،به همراه اصل مقاله🔥ترجمه مقاله تعامل اجتماعی، راحتی و رضایت مشتری: تأثیر تعدیل کننده تجربه مشتری🔥پاورپوینت آموزش درس نهم کتاب مطالعات اجتماعی پایه هشتم (ظهور اسلام در شبه جزیره عربستان)
تحقيق نقـش مراکز پـیـش دبسـتانی در رشـد هـمه جانبه کودکان|31017574|aqe
با سلام و درود خدمت خدمت شما پژوهشگر عزیز در این مطلب از سایت فایل با عنوان نقـش مراکز پـیـش دبسـتانی در رشـد هـمه جانبه کودکان هم اکنون آماده دریافت می باشد برای مشاهده جزئیات فایل به ادامه مطلب مراجعه نمایید .

تحقيق نقـش مراکز پـیـش دبسـتانی در رشـد هـمه جانبه کودکان
متشکل از 33 صفحه ، در قالب word قابل ويرايش و اماده پرينت

بخشی از محتوا ::
یکی از نتایج عـمومی شدن امر آموزش دراین قرن افزایش رقابت تحصیلی است و دستیابی به بسیاری از شغـلها،بستگی به مـدرکی دارد که از مـراکــز تحـصـیلی دریافـت میشود.
ثابت شده است کودکانی که چـند سال به مراکز پیش دبستانی رفته اند ،آسانتر ازآنهایی که از این امتیاز محروم بوده اند وارد مدرسه ومراحل بعدی تحصیل می شوند.
امروزه اهـمیت و ضرورت آموزش و پرورش در دوره پیش دبستانی بیش از گذشته مورد نظر است . افزایش متقاضیان آموزشهای این دوره نیاز والدین شاغـل ونیاز جامعه ، ضرورت تهـیـه برنامه های کیفی و غـنی شده دراین دوره نشان می دهـد
تحقـیقات انجام شده در سال های اخیر نشان دهـنده تـأثیر برنامه های غـنی وبرنامه ریزی آموزشی و درسی مطلوب بر گروه های سنی مختلف کودکان در این دوره است مهمتر اینکه نتایج تحـقـیـقـات مؤید سرمایه گذاری بیشتر برای آموزش بهتر وبرنامه های کیفی در این دوره به عـلت کسب موفـقـیـتـهای بیشتر کودکان در سال های تحصیلی بعد از گذرانیدن دوره پیش از دبستان است .
آموزش و پرورش پـیـش از دبـستـان از طـریـق غـنی سازی مـحـیـطـی کودکان را قادر می سازد که به کسب تجارب ادراکی وذهـنی جدیدی که احتمالاً در محیط معمول خانواده برای آنان امکان پذیر نیست ، بپردازند.
در مطالعات مـتعـددی که در فرهـنگهای مختلف گرفته ، نشان داده شده است که کمبود محرکهای محیطی و عـدم امکان تجارب حسی،حرکتی، ذهـنی اثرهای نامطلوبی بر روند رشد روانی اجتماعی کودکان می گذارد .
عـلاوه بر آن نشان داده شده است که غـنی سازی محیطی از طریق افزایش محرکهای اجتماعـی ، ادراکی و عـاطـفی موجب کاهش عـقـب مـانـدگی های رشدی حاصل از فـقـر محیطی می شود . گر چه بخـش اعـظـم این تحـقـیـقـات متوجه کودکانی است که در محیطهای خاصی از قبیل پرورش گاهها رشد یافته اند. ملی این یافته ها را می توان به سایر کودکانی که در محیط های محروم بزرگ شده اند نیز تعمیم داد .
برخی از محقـقـان مطرح کرده اند که کودکان خانواده های فـقـیـر جهان سـوم نه تنها از اسباب بازی ، کتاب و سایر محرکهای فـرهـنگی روانی مـحـروم هـسـتـنـد بلکه به طور نسبی امکان انجام بسیاری از فعـالیتهای لازم برای رشد حـسـی حرکتی نظیر بـازی هـای مـؤثـر در رشـد روانی را ندارند . مادران این کودکان که خود اغـلـب
بی سوادند از اهـمیت بازی در رشد کودکان چندان آگاه نیستند.
اثرهای این گونه محیط های فـقـیـر در سازگاری بعدی کودکان در مدرسه و احتمال شکست تحصیلی آنان نیز مورد مطالعه قرار گرفته است .